miércoles, 21 de febrero de 2007

Treballant a l'antiga

Moltes vegades no cal una gran infraestructura ni l'ús d'eines complicades. Un simple espai de disseny lliure al web institucional pot permetre interactuar amb els estudiants de moltes maneres i sense tenir la pressió d'aprendre eines informàtiques noves cada dos per tres. És el recurs que uso quan imparteixo docència en intercanvis erasmus o en cursos de doctorat de fora de la UdG, en els que per tant els estudiants no tenen accés a la part estructurada del web institucional de la UdG. Aquests cursos són de format intensiu i, acabada la docència presencial, els estudiants han de fer un treball, la tutoria, el lliurament i la correcció del qual es fan per correu electrònic.

Aquest primitiu sistema em permet publicar documents de dades per les pràctiques i exemples, programari, lectures, transparències, i instruccions i dades per al treball. Vegeu aquí un exemple d'aquest tipus de pàgines. No inclou, però, fòrums d'opinió.

3 comentarios:

quelet dijo...

Em sembla que segueixes bé la idea primitiva del web: pàgines amb lligams hipertextuals. Aquesta és la primera i més gran de les qualitats del web. Es pot fer més bonic, però per fer-ho més funcional cal passar a un estadi molt més elaborat.

Eva dijo...

Doncs crec que tens tota la raó del món, una senzilla web i el correu electrònic ja són eines que permeten publicar una gran quantitat de continguts d'interés i portar a terme una interacció magnífica i profitosa amb els estudiants. No tenim perquè caure en ser uns "fashion victims" o uns esclaus de totes les innovacions tecnològiques que van apareixent. Però sí crec que està bé tenir una idea del que podem trobar a internet, per anar experimentant allò que millor s'adapta als nostres objectius docents. Tot i així, i com sempre, el més important no és mai la eina tecnològica que hi ha al darrera, sinó la planificació del com i el per a què de les activitats! Què en penseu?

quelet dijo...

Fa un temps vaig escriure al meu blog sobre la usabilitat dels aparells. La professora en va parlar durant la xerrada, exemplificant-ho en el seu mòbil.