Moltes vegades no cal una gran infraestructura ni l'ús d'eines complicades. Un simple espai de disseny lliure al web institucional pot permetre interactuar amb els estudiants de moltes maneres i sense tenir la pressió d'aprendre eines informàtiques noves cada dos per tres. És el recurs que uso quan imparteixo docència en intercanvis erasmus o en cursos de doctorat de fora de la UdG, en els que per tant els estudiants no tenen accés a la part estructurada del web institucional de la UdG. Aquests cursos són de format intensiu i, acabada la docència presencial, els estudiants han de fer un treball, la tutoria, el lliurament i la correcció del qual es fan per correu electrònic.
Aquest primitiu sistema em permet publicar documents de dades per les pràctiques i exemples, programari, lectures, transparències, i instruccions i dades per al treball. Vegeu aquí un exemple d'aquest tipus de pàgines. No inclou, però, fòrums d'opinió.
miércoles, 21 de febrero de 2007
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
3 comentarios:
Em sembla que segueixes bé la idea primitiva del web: pàgines amb lligams hipertextuals. Aquesta és la primera i més gran de les qualitats del web. Es pot fer més bonic, però per fer-ho més funcional cal passar a un estadi molt més elaborat.
Doncs crec que tens tota la raó del món, una senzilla web i el correu electrònic ja són eines que permeten publicar una gran quantitat de continguts d'interés i portar a terme una interacció magnífica i profitosa amb els estudiants. No tenim perquè caure en ser uns "fashion victims" o uns esclaus de totes les innovacions tecnològiques que van apareixent. Però sí crec que està bé tenir una idea del que podem trobar a internet, per anar experimentant allò que millor s'adapta als nostres objectius docents. Tot i així, i com sempre, el més important no és mai la eina tecnològica que hi ha al darrera, sinó la planificació del com i el per a què de les activitats! Què en penseu?
Fa un temps vaig escriure al meu blog sobre la usabilitat dels aparells. La professora en va parlar durant la xerrada, exemplificant-ho en el seu mòbil.
Publicar un comentario